A Nap járásának mérését naponta készített fényképekkel rögzítik a bibós diákok. A projektet Csorba Imre koordinálja, segítői a diákok, a tanárok – kiemelten a matematika munkaközösség tagjai –, valamint a bibós alumnusok segítik.
Az analemmakészítés szakmai támogatója az iskola egykori diákja, dr. Horváth Gábor, az ELTE TTK docense.
Az esemény honlapja ide kattintva megtekinthető.
5-6. évfolyamos diákokból alakult 4 fős csapatok részére rendezett több lépcsős verseny.
A vetélkedővel kapcsolatos előzetes feladat:
A versenyzők készítsenek egy fénnyel kapcsolatos A/2-es tablót tetszőleges technikával. Az iskola és a csapat neve kerüljön fel a tabló hátoldalára! A tablókat a Bocskai Galériában állítjuk ki, és a vetélkedő részeként a csapatok fogják pontozni. Kérjük, hogy az elkészült munkákat február 23-ig juttassátok el a verseny helyszínére!
A vetélkedőn elsősorban kreativitást igénylő, játékos feladatokra számítsatok! (szókereső, szétvágott szöveg, kép összerakása, Internetes keresés…)
Témakörök:
- A Naprendszer
- Holográfia
- Fény a mindennapokban
- Fény a használati eszközökben
- Szivárvány
- Délibáb
- Színkeverés
- Fény a természetben (rejtőszín, szemfoltok, mimikri, színváltás, árnyékok…)
- A fény fizikai tulajdonságai
“A fény csak abban válik áldássá, aki másnak is ad belőle.” (Szilágyi Domokos)
Nemzetközi szakmai fórumot teremteni a kisgyermeknevelés aktuális kérdéseinek megvitatásához, a társadalmi dilemmák megfogalmazásához, a gyakorlati nevelőmunka sikereinek bemutatásához, a szakmai dialógus ösztönzéséhez és kiterjesztéséhez.
A konferencia első napján, plenáris ülésen külföldi vendégelőadók révén nemzetközi kitekintésre, találkozóra, a második napon, a szekciókban szakmai beszélgetésekre, műhelymunkára van lehetőség.
“A fény csak abban válik áldássá, aki másnak is ad belőle.” (Szilágyi Domokos)
Nemzetközi szakmai fórumot teremteni a kisgyermeknevelés aktuális kérdéseinek megvitatásához, a társadalmi dilemmák megfogalmazásához, a gyakorlati nevelőmunka sikereinek bemutatásához, a szakmai dialógus ösztönzéséhez és kiterjesztéséhez.
A konferencia első napján, plenáris ülésen külföldi vendégelőadók révén nemzetközi kitekintésre, találkozóra, a második napon, a szekciókban szakmai beszélgetésekre, műhelymunkára van lehetőség.
Alapfeltevésünk, hogy tanárként és diákként is közös nyelvünk lehet a mese, a testi és szellemi nevelésen túl a diákok lelki fejlődésére is figyelnünk kell. A mesén keresztül a diákok a felfedeztető tanítás (inqiury based learning) elemeire támaszkodva érthetik meg az őket körülvevő világ szabályszerűségeit. A tanulói kísérletezést, közvetlen tapasztalatszerzést egy, a hétköznapi életében megtapasztalható jelenség, a szivárvány több szempontból történő körüljárásával kívánjuk megvalósítani. A középiskolai oktatásunkban jól bevált színes kísérleteket módosítottuk óvodás és általános iskolás korosztály számára. A kísérleti bemutató alatt a gyerekek szüleikkel együtt végeznek színes kémiai kísérleteket, elsősorban hétköznapi alapanyagok felhasználásával.
Az esemény honlapja ide kattintva megtekinthető.
Az Európai Fizikai Társulat (EPS) kezdeményezésére 2015 „A fény nemzetközi éve”. Az ENSZ és az UNESCO világeseménnyé emelte a kezdeményezést, ezért ebben az évben kiemelt figyelmet kap a fény tudományos, oktatási, technológiai orvosi és egyéb alkalmazásai.
Ebből az alkalomból a Kecskeméti Katona József Gimnázium egy nagyszabású városi megmozdulást kezdeményez az oktatási intézmények tanulói (szülei) részvételével.
A sétáló szivárvány
megvalósítására, hívjuk tehát a város iskoláit, mely az oktatási intézmények közötti, a szivárvány színeibe öltözött diákok felvonulásával jeleníti meg ezt a mindenki számára ismert gyönyörű természeti jelenséget.
A résztvevők vörös, narancs, sárga, zöld, kék és ibolya (lila) színű pólóban, hat oszlopban vonulnak végig a városon a jelentkező iskolák között, folyamatosan gyarapítva a kígyót.
A város főterén egy közös versmondással zárul.
Június 24 – Szent Iván napja, a nyári napforduló ünnepe, a szertartásos tűzgyújtás egyik jeles napja. A napfordulókat már a keresztény egyház létrejötte előtt megünnepelték, a Nap évenkénti megújulását kívánták mágikus úton elősegíteni.
A Szent Iván napi tűzgyújtás szokása Magyarországon az északi és déli peremvidéken maradt fenn legtovább. Szent Iván estéjén tüzet gyújtottak, majd azt körültáncolták. A tűz meggyújtásának különböző szertartásos módjai voltak, és sok egészségvarázsló hiedelem is fűződött hozzá. Zoborvidéken a fiatalokat párosító dalokkal összeénekelték, majd a párok átugrották a tüzet.
A táborban ezt a szokást elevenítjük fel. Kodály Zoltán századeleji zoborvidéki gyűjtéséből tanulunk énekeket. Koreográfiát tanulunk, amely a tűz körüli tánc, és az összeéneklés táncos része lesz. Az ének és a tánc kézműves foglalkozásokkal egészül ki. Nemez ékszereket készítünk melyek a Napot, Holdat, csillagot formázzák. A programra 8-18 éves korig fogadunk gyerekeket, maximum 40 főig.