A Nap járásának mérését naponta készített fényképekkel rögzítik a bibós diákok. A projektet Csorba Imre koordinálja, segítői a diákok, a tanárok – kiemelten a matematika munkaközösség tagjai –, valamint a bibós alumnusok segítik.
Az analemmakészítés szakmai támogatója az iskola egykori diákja, dr. Horváth Gábor, az ELTE TTK docense.
Az esemény honlapja ide kattintva megtekinthető.
“A fény csak abban válik áldássá, aki másnak is ad belőle.” (Szilágyi Domokos)
Nemzetközi szakmai fórumot teremteni a kisgyermeknevelés aktuális kérdéseinek megvitatásához, a társadalmi dilemmák megfogalmazásához, a gyakorlati nevelőmunka sikereinek bemutatásához, a szakmai dialógus ösztönzéséhez és kiterjesztéséhez.
A konferencia első napján, plenáris ülésen külföldi vendégelőadók révén nemzetközi kitekintésre, találkozóra, a második napon, a szekciókban szakmai beszélgetésekre, műhelymunkára van lehetőség.
“A fény csak abban válik áldássá, aki másnak is ad belőle.” (Szilágyi Domokos)
Nemzetközi szakmai fórumot teremteni a kisgyermeknevelés aktuális kérdéseinek megvitatásához, a társadalmi dilemmák megfogalmazásához, a gyakorlati nevelőmunka sikereinek bemutatásához, a szakmai dialógus ösztönzéséhez és kiterjesztéséhez.
A konferencia első napján, plenáris ülésen külföldi vendégelőadók révén nemzetközi kitekintésre, találkozóra, a második napon, a szekciókban szakmai beszélgetésekre, műhelymunkára van lehetőség.
Alapfeltevésünk, hogy tanárként és diákként is közös nyelvünk lehet a mese, a testi és szellemi nevelésen túl a diákok lelki fejlődésére is figyelnünk kell. A mesén keresztül a diákok a felfedeztető tanítás (inqiury based learning) elemeire támaszkodva érthetik meg az őket körülvevő világ szabályszerűségeit. A tanulói kísérletezést, közvetlen tapasztalatszerzést egy, a hétköznapi életében megtapasztalható jelenség, a szivárvány több szempontból történő körüljárásával kívánjuk megvalósítani. A középiskolai oktatásunkban jól bevált színes kísérleteket módosítottuk óvodás és általános iskolás korosztály számára. A kísérleti bemutató alatt a gyerekek szüleikkel együtt végeznek színes kémiai kísérleteket, elsősorban hétköznapi alapanyagok felhasználásával.
Az esemény honlapja ide kattintva megtekinthető.
Fókuszban a FÉNY! A 2015 év “A Fény Nemzetközi Éve” számos rendezvény zajlik ennek jegyében. “A fizika mindenkié” napot is ennek keretében, ehhez illeszkedve szervezzük meg. A rendezvény célja, hogy egy nap minden a fizikáról szóljon, – a fényről (de nem kizáróan) -, hogy rámutassunk a fizika nélkülözhetetlenségére illetve, hogy ez a tantárgy is lehet vonzó, szép és rendkívül érdekes. A fényhez köthető bármely kísérlet, előadás, játékos fizika óra, fotópályázat, fényjelenségek megfigyeléséhez köthető tevékenységgel részt vehetsz, csak regisztrálj a Programajánlat menüpontban és mutasd meg hogy mit csinálsz ezen a napon barátaiddal, szüleiddel, tanáraiddal…
Az Európai Fizikai Társulat (EPS) kezdeményezésére 2015 „A fény nemzetközi éve”. Az ENSZ és az UNESCO világeseménnyé emelte a kezdeményezést, ezért ebben az évben kiemelt figyelmet kap a fény tudományos, oktatási, technológiai orvosi és egyéb alkalmazásai.
Ebből az alkalomból a Kecskeméti Katona József Gimnázium egy nagyszabású városi megmozdulást kezdeményez az oktatási intézmények tanulói (szülei) részvételével.
A sétáló szivárvány
megvalósítására, hívjuk tehát a város iskoláit, mely az oktatási intézmények közötti, a szivárvány színeibe öltözött diákok felvonulásával jeleníti meg ezt a mindenki számára ismert gyönyörű természeti jelenséget.
A résztvevők vörös, narancs, sárga, zöld, kék és ibolya (lila) színű pólóban, hat oszlopban vonulnak végig a városon a jelentkező iskolák között, folyamatosan gyarapítva a kígyót.
A város főterén egy közös versmondással zárul.